XIV WEEKEND Z TECHNOLOGIĄ INFORMACYJNĄ

 

 

 

 

 

 

 

Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego po raz czternasty zorganizowało Weekend z Technologią Informacyjną. Tym razem pod hasłem „Technologiczne horyzonty kształcenia”. Wydarzenie rozpoczęło się już w czwartek, 20 października i trwało trzy dni. Część spotkań odbywała się w formie stacjonarnej, a część w formie zdalnej.

W pierwszym dniu gościliśmy Mobilne Centrum Edukacyjne Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności, które przygotowało warsztaty zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Podsumowaniem dnia była debata na temat warunków, jakie powinna stworzyć szkoła, aby zapewnić uczniom osiągnięcie kompetencji przydatnych we współczesnym świecie. Debata, zorganizowana w formie hybrydowej, jest dostępna na stronie https://weekend.wckp.lodz.pl. W piątek, 21 października, warsztaty zorganizowano w przestrzeni wirtualnej usługi Teams, natomiast w sobotę, 22 października – stacjonarnie, w pracowniach ŁCDNiKP.

Podczas piątkowej sesji plenarnej prof. Marlena Plebańska przedstawiła swoje przemyślenia na temat: „STEAM - metoda pracy w Laboratoriach Przyszłości”. Iwona Brzózka-Złotnicka, prezes Fundacji Cyfrowy Dialog, w swoim wystąpieniu zachęcała młodzież do realizacji projektów zmieniających przyszłość, Solve for Tomorrow. Adam Cyrański z ŁCDNiKP zaprezentował szanse dla rozwoju ucznia, jakie stwarza szkolne studio telewizyjne. Natomiast Karol Sobański - absolwent Akademii Młodych Twórców - promował udział młodych ludzi w projektowaniu aplikacji PWA w Vue.js

XIV Weekend z Technologią Informacyjną to 56 warsztatów, podczas których zostały ukazane różne aspekty wykorzystania technologii informacyjnej w dydaktyce: kształceniu informatycznym, edukacji wczesnoszkolnej, na lekcjach różnych przedmiotów oraz w kształceniu zawodowym. Warsztaty obejmowały następującą tematykę:

· Prawo autorskie w kształceniu zdalnym i stacjonarnym

· Sztuka publikowania w sieci

· Darmowe narzędzia i zasoby edukacyjne

· TWÓRCZO, ALE JAK? Cyfrowe kompetencje w praktyce szkolnej - Padlet i Trimino

· Gruszki na...Google! - sposoby na interaktywne prezentacje

· Rozwijanie kreatywności uczniów z wykorzystaniem technologii mobilnych

· Zostań twórcą aplikacji – tworzenie prototypów aplikacji w Marvel

· Pierwsze kroki w Genially

· Wirtualne manipulatory - sposób na matematykę

· Zasoby i narzędzia interaktywne w pracy z dziećmi z Ukrainy

· Język polski jako obcy – pomocne strony, narzędzia TIK

· Jak wykorzystać film podczas lekcji? Jakie aplikacje sprawdzą się najlepiej?

· Kody QR w edukacji wczesnoszkolnej i wychowaniu przedszkolnym – od aplikacji do praktycznego zastosowania

· Generatory internetowe jako pomoc w budowaniu warsztatu pracy nauczyciela z dzieckiem młodszym

· eTwinning po nowemu

· Technologie cyfrowe w Programie Erasmus+

· Power Apps - gratka dla informatyków, ale czy tylko dla nich?

· Office 365 – jeden login do aplikacji Wakelet, Kahoot, Tynker i innych

· Wykorzystanie multimediów (obraz, film i dźwięk) przy projektowaniu testów w aplikacji FORMS

· Wykorzystanie notesów zajęć w kształceniu zdalnym i stacjonarnym

· Zintegrowana Platforma Edukacyjna a lekcje HiT

· Interaktywne materiały na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej

· Co warto wiedzieć przed wyborem monitora interaktywnego?

· Współpraca urządzeń mobilnych z tablicą interaktywną

· Multimedialne i interaktywne publikacje

· ShotCut – wieloplatformowy darmowy program do nieliniowego przetwarzania filmów

· Jak twórczo wykorzystać szablony Pages na lekcjach?

· Keynote – aplikacja która Cię zaskoczy. Stworzysz w niej animacje i quizy, filmy oraz wiele innych!

· Strona internetowa w WordPress on-line

· Zbuduj Laboratorium Przyszłości w swojej szkole - jak wybrać drukarkę 3D?

· Druk 3D dla edukacji

· TINKERCAD – symulacje prostych układów elektronicznych

· Python dla każdego - podstawy programowania

· Programowanie robotów mBot

· Baltie nowe rozwiązanie do nauki programowania dla klas I-III

· Baltie - nowe rozwiązanie do nauki programowania dla klas IV-VIII

· Projekty graficzne on-line

· Wirtualna rzeczywistość w praktyce edukacyjnej

· Modelowa lekcja wprowadzająca tematykę internetu rzeczy w szkole podstawowej i ponadpodstawowej

· Współczesny samochód bez tajemnic (warsztaty dla wszystkich)

· Kodowanie z lwem – strategia na rozwój myślenia

· Ewaluac-JA

· Ćwiczenia z myślenia krytycznego – Project Zero

· O sile, czyli jak wzmocnić naszą odporność w sieci

· Młody Lean Lider

· MOVE BEYOND - czyli D(r)eszcz rozwiązań w nurcie edukacji zdalnej

Zajęcia przeprowadzili trenerzy ŁCDNiKP, nauczyciele innowatorzy, członkowie Akademii Młodych Twórców oraz zaproszeni eksperci. Partnerem strategicznym XIV Weekendu z Technologią Informacyjną była firma Microsoft, natomiast partnerem technologicznym firma Agraf. Ponadto wydarzeniu towarzyszyły firmy: Mechatronik, Cortland, Octopus, SGP System, EI System, Nowa Era, Fundacja Szkoła z Klasą, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Fundacja Lean Education, Fundacja Instytut Reintegracji Społecznej.

Organizowany przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego dwukrotnie w roku szkolnym Weekend z Technologią Informacyjną zaprasza już na XV edycję, która odbędzie się w marcu 2023 roku.