Technologie informacyjne w innowacjach pedagogicznych

Publikacja wydana z okazji IX. Wojewódzkiej Konferencji Informatycznej.

W niniejszym opracowaniu zostały omówione zagadnienia modelowania szkoły jako organizacji innowacyjnej - organizacji uczącej się, która odpowiada na potrzeby otoczenia zewnętrznego. Treści artykułów sygnalizują najważniejsze wyznaczniki zmian w szkolnych systemach edukacji, w tym zewnętrzne - wynikające z rewolucji informacyjnej i nowych koncepcji pedagogicznych oraz wewnętrzne - określone, między innymi, diagnozą zasobów kadrowych i materialnych szkolnictwa. W publikacji przedstawiono szkolne innowacyjne działania, polegające na integracji wybranych przedmiotów z uwzględnieniem technologii informacyjnej (Dwujęzyczność w Gimnazjum nr 41 w Łodzi), wspieraniu technologią informacyjną wychowania komunikacyjnego i wspieraniu uczniów w zdobywaniu karty rowerowej (Gimnazjum nr 1 w Koluszkach), wzbudzeniu zainteresowania rozwiązywaniem problemów z zakresu programowania, kształceniu poprzez wykonywanie podkastów (Pałac Młodzieży w Łodzi), poznawaniu piękna astronomii (Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne w Łodzi). Podkreślono również znaczenie realizowanych projektów międzynarodowych, na przykładzie zakończonego już w ŁCDNiKP projektu EUBuildIT wspierającego edukację europejską i regionalną.

Autor: 
Redakcja: Janusz Moos, Anna Koludo
Rok wydania: 
2 009r.
Nr ISBN: 
83-89386-54-2

Odpowiedz

Filtered HTML

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.