ŁÓDŹ LITERAMI MALOWANA

 

 

 

 

 

 

 

"ŁÓDŹ LITERAMI MALOWANA" To tytuł projektu realizowanego w maju przez Pracownię Promocji Czytelnictwa i Bibliotek Szkolnych ŁCDNiKP. Jego celem było rozwijanie zainteresowań czytelniczych uczniów i pogłębienie wiedzy o literackiej kulturze regionu.

W ramach projektu odbyły się trzy imprezy czytelnicze. Przy współpracy z Wydawnictwem Literatura 9 maja br. w Klubie Nauczyciela zorganizowaliśmy spotkanie z łódzką pisarką Grażyną Bąkiewicz, w którym uczestniczyli uczniowie z Publicznych Gimnazjów nr: 3, 5, 28, 30, 32 w Łodzi. Pisarka ma w swoim dorobku wiele książek dla uczniów, młodzieży i dorosłych. Wśród nich znajdują się pozycje, których akcja dzieje się w naszym mieście: "A u nas w domu. Opowieści dzieci fabrykanta" - książka o Łodzi i życiu rodzinnym łódzkiego fabrykanta K. Scheiblera oraz powieść "Syn złodziejki", która opowiada perypetie kilkunastoletniego chłopca. Spotkanie przebiegało w niezwykle sympatycznej atmosferze. Fragmenty powieści Grażyny Bąkiewicz czytali uczniowie Publicznego Gimnazjum nr 5. Młodzież mogła również obejrzeć prace uczniów szkół ponadgimnazjalnych nadesłane na XVI Festiwal Bibliotek Szkolnych, które wyeksponowano w holu Klubu Nauczyciela.

Z kolei wystawę pokonkursową prac plastycznych uczniów szkół podstawowych Festiwalu Bibliotek Szkolnych otwarto 29 maja br w Pałacu Młodzieży. Zaproszeni w tym dniu uczniowie wzięli udział w audycji czytelniczej „Łódź Juliana Tuwima”, którą przygotowały Ewa Baranowska oraz Jolanta Zwierzyńska z Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Józefa Piłsudskiego w Łodzi. W imprezie uczestniczyli uczniowie ze Szkół Podstawowych nr: 19, 44, 67 w Łodzi.

Projekt zamykała 31 maja br prelekcja w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana na temat książek Arnolda Mostowicza oraz „Dziennika” Dawida Sierakowiaka. Młodzież z Publicznych Gimnazjów nr: 7, 13, 23, 30 oraz XXV LO w Łodzi zmierzyła się z trudnym tematem czasu zagłady.

W projekcie "Łódź literami malowana" uczestniczyło 90 uczniów z gimnazjów oraz 60 ze szkół podstawowych. Obok poznania nowych pozycji czytelniczych, mieli możliwość zwiedzenia ciekawych miejsc i zapoznania z ich ofertą. Spotkania były również doskonałą okazją do integracji środowiska szkolnego.